İSTANBUL (İGFA) – Türkiye’nin toplam kuru yemiş pazarı yıllık 3,5 milyar dolar düzeylerinde. Konutlarımızda yıllık kişi başı 6.5 kilogram kuruyemiş tüketiyoruz. Kuruyemiş tüketiminde dünyada 5. sıradayız. Pekala vilayet il kuruyemişte tercihlerimiz neler? 81 ilin tartışmasız lideri ve 85 milyon vatandaşın ortak tercihi Kavrulmuş Siyah Tuzlu Çekirdek olurken, kimi vilayetler tercihleri ile şaşırttı.
Osmaniye’nin Tercihi Mesir Macunu, Bitlis’in ise Kudüs Hurması
Çitlekçi’nin datalarına nazaran kuruyemiş tüketiminde en farklı vilayet mesir macunu tüketimi ile Osmaniye oldu. Bitlis birinci sırada Kudüs Hurmasını tercih ederken, Bingöl ve Gümüşhane kavrulmuş badem içi tüketmeyi tercih ediyor. Aydın ve İzmir’in tercihi Antep fıstıklı sütlü çikolata olurken, Çankırı ve Bayburt’un birinci tercihi Kaju oldu. Kuruyemişte Ankara’nın, Kocaeli’nin, Kayseri’nin, Kırşehir’in, Karabük’ün, Bartın’ın, Muş’un, Iğdır’ın, Ardahan’ın, Hakkari’nin birinci tercihi ise Lüx karışık kuruyemiş oldu.
Türkiye genelinde kuruyemişte ikinci tercih kavrulmuş siyah tuzsuz çekirdek olurken, kimi vilayetlerin tercihi ise çok çeşitli oldu. Aydın ili ikinci tercih olarak Antep Fıstıklı Sarma Sadrazam’ı tercih ederken, Bursa, Antalya, Konya, Yozgat, Eskişehir Trabzon, Tokat, Balıkesir, Sivas, karışık kuruyemiş yemeyi tercih etti. Kocaeli, Adana, Gaziantep, Kastamonu, Mersin, Van ve Ordu’nun ikinci tercihi Kaju olurken, Erzurum’un ikinci tercihi Badem oldu.
Kavrulmuş Siyah Tuzlu Çekirdeği tercih eden vilayetler ise; İstanbul, Bursa, Antalya, Samsun, Adana, Konya, Erzurum, Diyarbakır, Zonguldak, Sakarya, Tekirdağ, Kahramanmaraş, Bolu, Muğla, Yozgat, Gaziantep, Eskişehir, Trabzon, Tokat, Balıkesir, Sivas, Kastamonu, Mersin, Van, Çanakkale, Malatya, Hatay, Ordu, Denizli, Düzce, Afyonkarahisar, Şanlıurfa, Giresun, Amasya, Yalova, Kırıkkale, Sinop, Erzincan, Çorum, Kırklareli, Bilecik, Kütahya, Artvin, Kars, Mardin, Isparta, Edirne, Rize, Şırnak, Batman, Adıyaman, Uşak, Niğde, Karaman, Ağrı, Siirt, Burdur, Tunceli, Kilis.
Kuruyemiş Tüketimi Nasıl Ve Hangi Sıklıkla Olmalıdır
“Besleyici ve sağlıklı atıştırmalıklar günlük beslenme alışkanlıklarımızın kıymetli bir kesimini oluşturuyor” diyen Tunçlar Holding Yönetim Kurulu Lider Vekili Abdullah Tunç şu tabirleri kullandı;
“Türkiye olarak kuruyemiş tüketmeyi çok seviyoruz. Ülke genelinde birinci tercihimiz ay çekirdeği. Fakat ülkemizde kuruyemişin çeşitlenmesi tercihlerimizin de değişmesine neden oluyor. Çitlekçi olarak müşterilerimize bin 500’ü akın kuruyemiş seçeneği sunuyoruz. Ay çekirdeği birinci tercih fakat bilhassa kurutulmuş meyveler ve ülkemizde yetişen ve sağlıklı besinlerde başı çeken badem, ceviz üzere eserler sıkça tercih ediliyor. Son yıllarda uzak doğudan gelen kaju ülke genelinde tanınan olmaya başladı. Tıpkı vakitte kurutulmuş meyveler, fındık, antep fıstığı, incir, hurma üzere birçok sağlıklı atıştırmalık tercih ediliyor. Müşteri pandeminin akabinde sağlıklı besinlere yönelmeye başladı. Çikolata, lokum üzere şeker içeren eserlerde de etiket okuma alışkanlıkları arttı ve müşteri doğal şeker kullanımı içeren eserlere yöneldi. Türkiye genelinde tüketici artık rastgele bir mağazaya gidip, vitrindeki kuruyemişleri tercih etmiyor. Sağlıklı beslenme ismine seçici davranıyor ve tercihleri muhakkak. Tüketici yakın etrafında istediği nitelikte esere ulaşamaz ise online tercihlere yönelmeye başlıyor. Çitlekçi olarak biz taze ve kaliteli eserlerimizle bu farkındalığa katkı verdiğimize inanıyoruz. Kalitemizi ve tazeliğimizi bilen müşteri bizleri yakın coğrafyasında mağazamız olmasa bile online olarak tercih ediyor. Biz de Tunçlar Holding olarak kuruyemişteki güvenirliğimizi ve tazeliğimizi 2030 yılına kadar 81 vilayet ve birçok ilçeye taşımayı hedefliyoruz.”